امور مدارس

امور مربوط به معاونین اجرایی مدارس

آخرین نظرات

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

جدول دروس تغییر رشته دوره متوسطه

هادی ساربانی | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۴ ق.ظ

جدول دروس تغییر رشته دوره متوسطه

شاخه / رشته

ادبیات و علوم انسانی

علوم و معارف اسلامی

علوم تجربی

ریاضی فیزیک

فنی و حرفه ای

نام دروس

تغییر رشته

*

جامعه شناسی (1)

 

عربی 2 ویژه انسانی

جامعه شناسی (1)

 

عربی 2 ویژه معارف

فیزیک (2) و آزمایشگاه

شیمی (2) و آزمایشگاه

ریاضی (2)

زیست شناسی (1) و آزمایشگاه

فیزیک (2) و آزمایشگاه

شیمی (2) و آزمایشگاه

ریاضی (2)

هندسه (1)

کلیه دروس اختصاصی رشته مربوط

* *

 

 

* چنانچه برخی از دروس تغییر رشته مندرج در جدول فوق با رشته قبلی دانش آموز مشترک بوده و دانش آموز آن درس یا دروس در خرداد یا شهریور پایه دوم نمره قبولی کسب کرده باشد نمره آن درس یا دروس پذیرفته می شود و نیاز به شرکت در امتحان تغییر رشته برای آن درس یا دروس نمی باشد . 

 




  • هادی ساربانی

نرم افزار طراحی برنامه زمانی هفتگی

هادی ساربانی | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۲۴ ق.ظ

aSc Time Tables

نرم افزاری برای ویندوز است که به طور ویژه برای کمک به کاربران در برنامه ریزی زمانی مدارس طراحی شده و از نظر موضوعات، کلاس ها، مکان کلاس و مدرسین و دروس قابل شخصی سازیست. در این نرم افزار با تعیین کردن اطلاعات کامل مدرسه و مشخص کردن تعداد روزها، دوره های زمانی و ساعات زنگ میتوانید یک جدول زمانی بسازید. همچنین می توانید یک جدول چند هفته ای بسازید که در آن برنامه ی هر هفته متفاوت باشد.


http://www.radinupload.ir/do.php?id=5206

  • هادی ساربانی

امتحانات نوبت مهر ماه1394

هادی ساربانی | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۷ ق.ظ

احتراما به استناد بند 2  ذیل ماده 9  آیین نامه آموزشی دوره سه ساله متوسطه روزانه (سالی واحدی ) دانش آموزان چنانچه در پایان دوره تابستانی موفق به احراز شرایط قبولی در برخی از دروس نشوند ، می توانند با رعایت سایر ضوابط در امتحانات دروس مربوط ( به استثناء دروس نهایی ) حداکثر تا 10 مهر ماه شرکت کنند . لذا با توجه به این ماده آیین نامه مستدعی است مدیرانمحترم مدارس ، برنامه امتحانات مهر ماه را تدوین نموده و به دانش آموزان اطلاع رسانی نمایند و نسبت به برگزاری این امتحانات حداکثر تا 10 مهر اقدام نمایند و نمرات این دروس را در سوابق دانش آموزان وارد کنند . در برگزاری این دسته از امتحانات لازم است موارد زیر مد نظر قرار گیرد :

1) امتحانات نوبت مهر ماه فقط مختص دروس غیر نهایی همان پایه می باشد و نمی توان در دروس سایر پایه ها در نوبت  مهر ماه امتحان برگزار نمود . برای مثال دانش آموز پایه دوم فقط می تواند در امتحانات دروس پایه دوم را در نوبت مهر ماه شرکت نماید و چنانچه دروسی باقیمانده از سال اول داشته باشد نمی توان در نوبت  مهر ماه از این دروس امتحان گرفت .

 لازم به توضیح است که دانش آموزانی می توانند در نوبت مهرماه شرکت نمایند که در دوره تابستان جاری انتخاب واحد نموده  و نصاب نمره قبولی را کسب ننموده باشند. برای غایبین موجه دوره تابستان ( شهریور ) به غیر از نوبت مهرماه ، آزمون دیگری برگزار نمی گردد.

                        از ثبت غیبت موجه یا غیرموجه ( کد ۹۷ یا ۹۸ ) در نوبت مهرماه جداً پرهیز شود.

 

2) نحوه ثبت نمرات این نوبت به صورت زیر می باشد : در ریز نمرات دست نویس نمره نوبت مهر ماه باید در ستون ملاحظات توسط دبیر مربرطه نوشته شود و در سیستم دانا در هنگام ثبت نمرات مهر ماه باید از طریق گزینه ورود نمرات انفرادی و زیر گزینه نمره مهر ماه اقدام نمود.

3) همان گونه  که  در بند 2  ماده 9 آیین نامه آموزشی آمده است این دسته امتحانات باید حداکثر تا 10 مهر برگزار گردند  بنا براین می توان  این امتحانات را بلافاصله بعد از اعلام نتایج امتحانات شهریور و حتی در روزهای باقیمانده از شهریور ماه  برگزار نمود  ، لذا انتظار می رود مدیران محترم مدارس ترتیبی اتخاذ نمایند که هرچه سریعتر نسبت به برنامه ریزی برای برگزاری امتحانات مهر ماه اقدام نمایند تا اینکه در ابتدای سال تحصیلی جدید این دسته دانش آموزان دیگر نیازی  به رفت و آمد بین مدارس مبدا و مقصد نداشته باشند .



برگرفته شده از sanjesh3112.blog.ir

  • هادی ساربانی