امور مدارس

امور مربوط به معاونین اجرایی مدارس

آخرین نظرات

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

نگارش7.2.0.0

هادی ساربانی | جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۱۵ ب.ظ
 

موارد اصلاحیه در نگارش7.2.0.0

  1394  /  01 /  24

در این نگارش اصلاحاتی بصورت زیر در سیستم صورت گرفته است :

الف –  امکان شروع سال تحصیلی 94 – 93 برای ثبت نام در مدارس متفرقه ایجاد شد .

ب –  برای آن دسته از دانش آموزان استثنایی که در مدارس راهنمایی عادی تحصیل میکنند اگر در مشخصات فردی نوع معلولیت آن ها بدرستی انتخاب شود موضوع سن دانش آموز در تایید مشخصات فردی در نظر گرفته نخواهد شد

ج –  در چاپ برخی از لیست های کلاسی نام پدر دانش آموزان درج نمی شد که اصلاح گردید



\

http://www.radinupload.ir/do.php?id=4818

  • هادی ساربانی

فناوری NFC دقیقا چیست؟

هادی ساربانی | چهارشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ق.ظ

فناوری NFC یک ارتباط رمزگذاری شده بی‌سیم با برد کوتاه در فاصلهٔ ۴ سانتیمتر و کمتر است که در باند فرکانسی 13.56MHz توانایی تبادل اطلاعات با سرعت  KB/S424 به صورت میانگین را دارد.  
 
 NFC قادر است با کارت‌های هوشمند غیر تماسی ISO/IEC 1443 موجود و همچنین سایر دستگاه‌های مجهز به NFC ارتباط برقرار کرده و به راحتی به تبادل اطلاعات با آن‌ها بپردازد،از همین رو این فناوری با زیرساخت‌های موجود پرداخت غیر تماسی مورد استفاده در سامانه حمل و نقل عمومی و پرداخت‌های خرد سازگار می‌باشد.  
 
زمینه‌های کاربرد NFC 

NFC به طور اختصاصی برای کار در گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده است و دارای سه ویژگی کلی می‌باشد که روند توسعهٔ آن را شفاف می‌نماید.  
 
ویژگی اول  
این فناوری قابلیت استفاده به جای کارت‌های غیر تماسی موجود را داراست به‌طوری که می‌توانید از آن‌ها دقیقا همانند کارت‌های موجود برای پرداخت‌های خرد استفاده کنید.  
 
ویژگی دوم  
می‌توانید از این فناوری در به عنوان یک قرائت‌گر برچسب‌های غیر فعال RFID استفاده کرده و از آن در تعامل تبلیغاتی و ... استفاده نمایید.  
 
 ویژگی سوم  
 این فناوری نیز این قابلیت را به شما می‌دهد که هم به عنوان خواننده و هم به عنوان فرستنده از این قابلیت استفاده کرده و در حالت شخص به شخص برای تبادل اطلاعات بین دو دستگاه مجهز به NFC از آن بهره ببرید.  
  
هماهنگی کامل با Bluetooth گوشی همراه شما  
 این فناوری به طور کامل با بلوتوث و wifi گوشی شما هماهنگ می‌باشد به طوری که می‌توانید ارتباط بین دو دستگاه را از فاصله‌ای دورتر میسر نمایید.ممکن است در نگاه اول این ارتباط کمی ناامن به نظر برسد چون اطلاعات شما در سطح وسیع‌تری منتشر خواهد شد اما سازندگان NFC روش‌های بسیار امنی را برای انتقال داده در این حالات در نظر گرفته‌اند ولی برای امنیت بیشتر کاربران،دلیلی ندارد برای پرداخت‌هایشان از این حالت استفاده کنند و این کار بیشتر زمانی کاربرد دارد که ما قصد تبادل اطلاعات با یک شخص یا دستگاه دیگر را داریم.  
 
موارد استفاده  
 
پرداخت از طریق NFC  
مهم‌ترین کاربرد NFC،پرداخت پول از طریق گوشی‌های هوشمند است.برای این منظور،کاربر اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را در گوشی ذخیره می‌کند و در زمان خرید،گوشی را به دستگاه NFC خوان نزدیک می‌کند تا پرداخت انجام شود.   
 
بیشتر معاملات نیاز به تصدیق ندارند ولی در برخی موارد ممکن است فروشندگان در خواست تایید هویت کنند.ضمناً این نکته شایان ذکر است که دستگاه‌های دارای NFC تنها به عنوان فرستنده عمل نمی‌کنند،بلکه می‌توانند به عنوان دستگاه گیرنده نیز باشند.  
 
استفاده از NFC برای چاپ مستقیم از موبایل یا تبلت به پرینترهای مجهز به این تکنولوژی  
برای این کار کافیست پس از روشن کردن NFC موبایل خود به بخش گالری رفته و عکس یا متن مورد نظر را باز کرده و از طریق منو گزینه پرینت را انتخاب و سپس از منوی جدید باز شده "چاپ از طریق NFC "را انتخاب و گوشی را در چند سانتی برچسب NFC روی دستگاه پرینتر گرفته و منتظر چاپ شوید.  
 
استفاده از NFC برای انتقال تصاویر از موبایل و تبلت به تلویزیون‌های مجهز به NFC  
 در بعضی از تلویزیون‌های سری جدید در پشت بدنه و روی قاب پشت برچسب NFC وجود دارد و می‌توان با نزدیک تر کردن گوشی و روشن بودن NFC گوشی تصاویر را از گوشی به تلویزیون منتقل کرد. البته در بعضی موارد نیاز به دریافت برنامه ارسال تصاویر از گوگل پلی برای اندروید می‌باشد.  
  
استفاده‌های روزمره  
 فناوری NFC می‌تواند همانند کارت‌های غیرتماسی عمل کرده و دقیقا مسئولیت آنها را به دوش بکشد.یعنی اطلاعاتی را به قرائت‌کننده این گونه کارت‌ها ارسال نماید اما از طرفی دیگر NFC به خودی خود می‌تواند یک قرائت‌کننده نیز محسوب شود که یکی از کاربردهای آن را می‌توان خواندن برچسب‌های دیجیتالی دارای چیپ مخصوص RFID برشمرد.   
 
برچسب‌های دیجیتال به برچسب‌هایی گفته می‌شود که حاوی اطلاعات دیجیتالی می‌باشند و با یک دستگاه قرائت‌کننده می‌توان اطلاعات کاملی از محصول یا وسیله‌ای که در حال استفاده از آن هستیم به‌دست‌آورد.این اطلاعات می‌تواند حاوی متن‌ها و لینک‌ها باشد که به راحتی قابل ذخیره شدن در گوشی موبایل شما هستند.از این برچسب‌ها در تبلیغات و معرفی محصولات، کارت‌های ویزیت و فروشگاه‌ها استفاده می‌شود.  
 
به اشتراک گذاری اطلاعات در تلفن‌های هوشمند  
برای این‌منظور باید در هر دستگاه، آندروید نسخه ۴ یا همان Ice Cream Sandwich و NFC داشته باشید.  
  
۱- با رفتن به بخش تنظیمات (Setting)مطمئن شوید که NFC و Andorid Beam در این بخش فعال یا ON (روشن) شده است.  
 
۲- تا زمانی که هر دو دستگاه روشن هستند به سادگی می‌توانید اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته‌اید را انتقال دهید.  
 
۳- باید دو دستگاه را پشت به پشت هم بصورتی که تقریبا همدیگر را لمس کنند،قرار داد و شما یک لرزش را احساس کنید.  
 
۴- پس از احساس لرزش یک انیمشن کوچکی در پس زمینه دستگاه نمایش داده می‌شود که نشان دهنده آن است که محتویات به اشتراک گداشته شده دستگاه شما در حال انتقال می‌باشد. 
  
۵- در پایان محتویات به اشتراک گذاشته شده دستگاه شما به دستگاه دیگر بارگذاری خواهد شد. 

  • هادی ساربانی

احکام رتبه‌بندی شغلی معلمان قطعی شد

هادی ساربانی | سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۱:۱۴ ب.ظ
مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش:

احکام رتبه‌بندی شغلی معلمان قطعی شد

۱۳۹۴/۰۱/۲۵ - ۱۲:۰۲ - کد خبر: 144209

سلامت نیوز: احکام بر اساس مهارت معلم ، سوابق علمی و تحصیلی، سوابق کاری و میزان تحقیق و پژوهش فرهنگیان تنظیم شده است.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه ایران نوشت: احکام رتبه ‌بندی یک میلیون معلم در سال جدید درحالی صادر شد که برخی از معلمان نسبت به امتیاز فوق‌العاده شغلی اعتراض داشته و معتقدند که در صدور این احکام به عنوان یک نیروی مازاد دیده شده‌اند. از آن طرف اما آموزش و پرورش هم اعلام می‌کند این احکام با دقت و حساسیت زیادی صادر شده و اگر فردی در این زمینه شکایت دارد می‌تواند اعتراض خود را به صورت مکتوب به این وزارتخانه اعلام کند.
اواخر بهمن‌ماه سال 93 بود که دولت اعلام کرد 35درصد به فوق‌العاده شغل کارکنان ستادی دستگاه‌های دولتی اضافه می‌شود؛ از طرفی شنیده شده برخی وزارتخانه‌ها تا50درصد حقوق کارکنان خود را افزایش داده اند. این در حالی بود که اخبار منتشر شده حکایت از افزایش 14 درصدی حقوق فرهنگیان در سال 94 داشت. وقتی این خبر منتشر شد تشکل‌ها و نمایندگان فرهنگیان در انتقادات خود مطرح کردند که با تورم موجود و افزایش هزینه‌های زندگی نمی‌توان با حقوق معلمی هزینه‌های زندگی را تأمین کرد. آنها خواستار اجرای کامل نظام حقوق هماهنگ کارکنان دولت، پرداخت حق‌التدریس‌ها و مطالبات معوق هستند. وزیر آموزش و پرورش هم در سخنرانی‌های متعدد خود با این انتقادات همراه بود. او در گفت‌و‌گو با روزنامه «ایران» نیز گفت: «از وضعیت معیشت و سطح زندگی معلمان شرمنده هستم. معلمان با وجود اینکه در بین کارمندان دولت از بالاترین میزان باسوادی بهره‌مند هستند متأسفانه برابر شأن و منزلتشان از حقوق و رفاه برخوردار نیستند و من از این جهت شرمنده معلمان هستم.»
او البته تصریح کرد که پیگیر اجرای قانون خدمات کشوری است، قانونی که از سال 86 تصویب شد و دولت سابق نیز توجهی به آن نداشت. حالا مسئولان آموزش و پرورش در سال جدید خبر از اجرایی شدن بند مهم رتبه‌‌بندی معلمان که در قانون خدمات کشوری در آن تأکیده شده است می‌دهند و بر این باورند که با اجرای این قانون بین 160 تا 600 هزار تومان به حقوق شان اضافه خواهد شد. سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره این افزایش حقوق معلمان، گفت: «طبق قانون خدمات کشوری باید حقوق معلمان نیز همچون دیگر کارکنان دولت افزایش پیدا می‌کرد و این قانون در دولت قبل اجرایی نشد و حالا وزیر آموزش و پرورش در تلاش است تا این مطالبه فرهنگیان را اجرایی کند براساس این قانون معلمان به رتبه‌های پایه ارشد، خبره و عالی تقسیم می‌شوند و درصدد افزایش مهارت‌های حرفه‌ای خود برمی آیند.»
وی درباره اعتراض معلمان گفت: «برخی از معلمان نیروی مازاد آموزش و پرورش هستند و در احکام آنها رتبه 800 نوشته شده است این دسته از فرهنگیان بیشترین اعتراضات را داشته‌اند. این اعتراض قابل قبول نیست چرا که معلمی که در کلاس تدریس نمی‌کند و بیشتر وقت خود را در دفتر مدرسه می‌گذراند نمی‌تواند رتبه بالاتری کسب کند.»
وی در پاسخ به این سؤال که اگر معلمی نسبت به احکام خود اعتراض دارد چه اقدامی باید انجام دهد تأکید کرد: «مسئولان آموزش و پرورش روی احکام معلمان حساسیت بسیاری داشتند و احکام هم بر اساس مهارت معلم ، سوابق علمی و تحصیلی، سوابق کاری و میزان تحقیق و پژوهش فرهنگیان تنظیم شده است و معلمانی که نسبت به احکام خود اعتراض داشته باشند می‌توانند به اداره آموزش و پرورش شهر خود مراجعه کنند و موضوع را از آنجا پیگیری کنند.»
وی درباره اجرای طرح رتبه‌‌بندی معلمان گفت: «سند تحول بنیادی آموزش و پرورش تأکید می‌کند که معلمان بر اساس شاخص‌های سوابق و مدرک تحصیلی، شرکت معلمان در فعالیت‌های مدرسه، داشتن مقالات علمی و پژوهشی، خدمت در مناطق محروم و... بخشی از شرایطی است که برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده که باعث ارتقای منزلت اجتماعی و به تبع آن حقوق معلمان خواهد شد. در این درجه‌بندی‌ها همه معلمان در درجه یک قرار می‌گیرند، اما ارتقای آنها به درجات بالاتر منوط به احراز شرایطی خواهد بود که برای درجات بعدی رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است که امیدوارم بزودی بتوانیم احکام این رتبه‌‌بندی شغلی را هم برای معلمان صادر کنیم.»


تأیید مجوز استخدام نیروی انسانی در آموزش و پرورش
دیروز وزیر آموزش و پرورش هم از تأیید مجوز استخدام نیروی انسانی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: «آزمون استخدامی آموزش و پرورش از سوی سازمان سنجش در این وزارتخانه برگزار می‌شود. مجوز استخدام به طور شفاهی داده شده است. پیگیر موضوع شدیم تا کتباً ابلاغ شود و بزودی دستورالعمل آن صادر می‌شود. بر حسب نیاز نیروی انسانی و با توجه به جنسیت، رشته و جایگاه جغرافیایی آموزش و پرورش، توزیع نیازها را اعلام و آزمون را برگزار می‌کنیم.»
فانی تصریح کرد: «همه جزئیات استخدام نیروی انسانی در آموزش و پرورش و دستورالعمل ابلاغی خواهد آمد. افرادی که در آموزش و پرورش پذیرفته می‌شوند، یک سال باید در دانشگاه فرهنگیان، آموزش معلمی ببینند و پس از آن به استخدام درمی‌آیند. همچنین رشته‌ها و اولویت‌ها مشخص شده است و جزئیات آن در دستورالعمل اعلام می‌شود.» وزیر آموزش و پرورش درباره مطالبات معلمان اظهار کرد: «طلب‌هایی که معلمان از آموزش و پرورش دارند، در حال پیگیری است و اگر پرداخت کنیم، رسانه‌ای اعلام نخواهیم کرد.»


سلامت نیوزاحکام رتبه‌بندی شغلی معلمان قطعی شد

  • هادی ساربانی

روز مادر مبارک.

هادی ساربانی | جمعه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۵۳ ب.ظ
  • هادی ساربانی

برنامه امتحانات نهایی 94

هادی ساربانی | پنجشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۱۱ ب.ظ

سال سوم متوسطه سالی واحدی (روزانه)

پیش دانشگاهی سالی - واحدی (روزانه)

نیم سالی - واحدی(بزرگسالان - داوطلبان آزاد)

در نوبت امتحانی

خرداد ماه سال‌تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳


  • هادی ساربانی

فاینال خرداد 94

هادی ساربانی | پنجشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹ ب.ظ

با سلام

به اطلاع مدیران و معاونین اجرایی آموزشگاه های متوسطه دوره دوم و مراکز پیش دانشگاهی شهرستان می رساند فاینال خرداد 1394 فعال شده است. ضمن مراجعه به سامانه final.medu.ir  اقدام به ارسال اطلاعات دانش آموزان جهت برگزاری امتحانات نهایی خرداد نمایید.

لطفاً به نکات زیر توجه بفرمایید:

1 - برای آموزشگاه هایی که در دوره دی ماه ارسال اطلاعات نهایی داشته اند ، رمز ورود به سامانه آموزشگاه  تغییری نکرده است.

2 - توجه به آمار دقیق شرکت کنندگان و ارسال به موقع اطلاعات در امتحانات نهایی هر دوره برای انجام مراحل آماده سازی جهت برگزاری هرچه بهترامتحانات اهمیت زیادی دارد. لذا آموزشگاه هایی که شرکت کننده دروس نهایی دارند لازم است مراحل ارسال را با توجه به بخشنامه صادره در زمانبندی تعیین شده به این سامانه تکمیل نمایند.

3 - نمره مستمر دروس حضوری را در سیستم دانا با دقت وارد نمایید.

4 -  کنترل انتخاب واحد و رشته دانش آموزان ، مخصوصاً در مدارس بزرگسال ، جهت جلوگیری از تضییع حق دانش آموزان نیاز به توجه خاص مدیران محترم دارد.( رشته عمومی یا رشته هایی که  دروس نهایی ندارند به فاینال ارسال نخواهد شد.)

5 - از منوی  "نقل و انتقال اطلاعات"  ،  زبانه  "ارسال اطلاعات به سیستم مکانیزه امتحانات نهایی تحت وب"  را انتخاب و اقدام به ارسال اطلاعات بنمایید. ضمناً لیست صادره را با دقت کامل با برگه های انتخاب واحد دستی که به امضای دانش آموز رسیده است کنترل کنید.

6 -  وارد سامانه final.medu.ir  شده  و فایل ارسالی سیستم دانا را با استفاده از گزینه "مدرسه" و به کمک زبانه "ارسال اطلاعات مدرسه به منطقه" به سیستم فاینال منتقل نموده ، لیست صادر شده را با دقت کنترل کنید تا از ارسال اطلاعات کامل  دانش آموزان مطمئن گردید.

7 - مسئولیت هرگونه اشتباه در ارسال اطلاعات دانش آموزان بر عهده مدیر آموزشگاه است. لذا مدیران محترم به کنترل اطلاعات توجه خاص داشته باشند.




  • هادی ساربانی

روز مادر مبارک

هادی ساربانی | پنجشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۳۹ ب.ظ
  • هادی ساربانی

تقویم اذان گوی 1394

هادی ساربانی | جمعه, ۷ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴ ب.ظ



نرم افزار تقویم شمیم یار به عنوان اولین تقویم کاملاً مذهبی دسکتاپی در فضای مجازی است که توسط انجمن گفتگوی دینی وابسته به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با محتوایی جامع و مفید طراحی و چند سالی است که به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد. همچنین با توجه به درخواست کاربران، اوقات شرعی را از 310 شهر کشور به بیش از 1200 شهر کشور افزایش داده شده است و همچنین به دلیل استقبال فارسی زبان خارج از کشور، اوقات شرعی بیش از 2500 شهر خارج از کشور را نیز تهیه و به تقویم اضافه شده است. اگر بخواهیم از امکانات این برنامه بگویم باید به تقویم روزانه و ماهانه به همراه رویدادهای ملی و مذهبی، هر روز شامل محتواهایی در قالب قرآن، اهل بیت، حدیث، احکام، شهدا، مشاوره و تربیت، نمایش اوقات شرعی و یادآوری و پخش اذان، اعمال عبادی، امکان ثبت یادداشت روزانه، امکان ثبت یادآوری و ... اشاره کنیم. از امکانات جدید این برنامه که به این نسخه اضافه شده می‌توان به نمایش خورشید و هلال واقعی ماه در گوشه دسکتاپ، امکان تعویض تم صفحه اصلی، امکان انتخاب سه اذان متفاوت برای صبح، ظهر و مغرب، بهبود سرعت و عملکرد تقویم، امکان تغییر مکان تقویم در راست یا چپ صفحه ویندوز و ... اشاره کرد.




دانلود کنید: تقویم اذان گوی سال ۱۳۹۴
رمز فایل فشرده: www.yjc.ir
  • هادی ساربانی